10 step guide til en mere plantebaseret kost

Stort tillykke med dit ønske om at spise mere plantebaseret, jeg kan trøste dig med at der er masser af hjælp og hammer god mad forude, rigtig god fornøjelse.

10 step guide til en mere plantebaseret kost

 

Step 1 – Tag det roligt. 10 step guide til en mere plantebaseret kost

  • Du er allerede langt, det handler blot om lige at omstille hjernen til at tænke i andre baner end det vi er opdraget med.

Step 2 – Plantebaserede madvare.

  • Du spiser allerede meget plantebaseret uden du ved det fx brød, pasta, ris, frugt, chips, nogle småkager, og chokolade, Se paragraf 7.
    Klik her for at få en let og overskuelig vegansk madstart.

Step 3 – Et skridt ad gangen.

  • Det er en rigtig god ide, at tage et skridt adgangen, fx skift fløden i madlavningen ud med soya fløde, og drop æggene i dit hjemmebag eller tag en kødfri dag om ugen. Se paragraf 8.


10 step guide til en mere plantebaseret kostStep 4 – Erstatning af animalske produkter

  • Der findes efterhånden rigtig mange gode erstatningsprodukter som er baseret på planter. Se paragraf 9.

Step 5 – Dit basis køkken

  • Kig i dine skabe og skuffer, for du har helt sikkert masser af veganske produkter, ris, pasta, flåede tomater, mel, havregryn, olie, agurk, tomat, syltede rødbeder. Se her en liste over gode begynder basisvarer.
    Klik her og se en uddybbelse af basisvarer hos Plantepusherne

Step 6 – Specielle ingredienser10 step guide til en mere plantebaseret kost

  • I plantebaserede opskrifter vil du opleve en favre ny verden af ingredienser.
    Klik her for at se en liste over dem, hvad de smager af og hvor de kan købes.

Step 7 – Nemme opskrifter

  • Gå efter de nemme opskrifter i starten, hvor der kun er kendte og få indgredienser.
    Klik her for at se mine nemme veganske opskrifter.
    Klik her for at få en nem vegansk madplan.

veganske medier

Step 8 – Facebookgrupper og bloggere

  • Få en masse inspiration fra andre som spiser plantebaseret.
    Klik her for at få en liste over sociale medier som facebookgrupper og bloggere.

 

10 step til en mere plantebaseret kostStep 9 – Sociale situationer. fx fødselsdag, juleaften, påskefrokosten

  • De sociale situationer, er langt de fleste gange der hvor man finder det mest bøvlet og spise plantebaseret.
    Klik her for at se hvordan du nemt kan indfører plantemad til højtiderne.

Vegansk quickfix - Ovnkartofler med falafel og pebersauce

Step 10 – Hurtig plantebaseret mad

  • Det er altid rart at have et par fast food muligheder i baghånden, når tiden er knap på en travl hverdags aften. Klik her

 

 

Jeg håber virkelig at du kunne bruge denne step guide!

Det kunne jeg ihvertfald godt selv have brugt da jeg overgik til en lidt grønnere hverdag. mangler du mere inspiration så følg vegansk for begyndere på facebook. Og kom gerne ind og hyg i den hemmelige gruppe Frejas Univers hvor jeg deler gratis ud af mine tips og tricks.

Drømmer du om, at få skruet op for grøntsagerne?

Kunne du tænke dig at få konkrete værktøjer til at implementere flere grøntsager i din hverdag på en nem og lækker måde. Og kunne du tænke dig daglig sparring fra mig og andre der har samme ønske. Så vil jeg anbefale dig mit 5 ugers onlineforløb. Klik her for at læse mere <3 Og bare rolig, man skal hverken spise vegansk eller være veganer for at være med, forløbet tager udgangspunkt i dig og hvor du gerne vil hen.

LÆS MERE HER

Kram Freja

Du kan følge mig på facebook og på instagram
Skriv dig op til mit episke NYHEDSBREV

Jeg tilbyder også privat sessioner, hvis du bare gerne med IGANG NU <3