Nem vegansk hverdagsmad

hverdags-mad

Nem vegansk hverdagsmad

Kom godt igang med en plantebaseret kost. Herunder finder du nem vegansk hverdagsmad, som du formentlig allerede har i dine skabe og skuffe, eller i hvert fald ved, hvor du skal finde i supermarkedet.

Nem vegansk hverdagsmad

Nem vegansk hverdagsmad

Morgenmad

  • Havregryn
    • med rosiner og rismælk
  • Havregrød
    • med frugt
    • med nødder
  • Brød, stort set alt brød er vegansk, da det er for dyrt at bruge æg, mælk og smør 😉
    • brug plantesmør (mærket Fri eller naturli smørbar er vores favoritter)
    • Mørk pålægschokolade
    • Marmelade
    • Peanutbutter
  • Soya-yoghurt
    • med frugt
    • med musli
  • Juice
  • Smoothie

Frokost

  • Rugbrød eller sandwich med
    • Avocado, salt, peber og agurk
    • Plantesmør, rosiner, banan
    • Figenpålæg
    • Humus, sennep, peberfrugt, tomat, agurk
    • Kartoffel, rå og ristede løg, pesto fra urtekram
    • Bønnespread, Syltede rødbeder/agurk/asier
    • Tomat, rå løg, salt, peber
  • Salat
    • fx med ristede kikærter fra dåse eller andre bønner

Aftensmad

Vælg selv dine livretter eller nemme hverdagsretter, og lav dem i en vegansk version. Det handler blot om at udskifte enkelte ingredienser, så er du kørende. Se paragraf 9.

Drømmer du om, at få skruet op for grøntsagerne?

Kunne du tænke dig at få konkrete værktøjer til at implementere flere grøntsager i din hverdag på en nem og lækker måde. Og kunne du tænke dig daglig sparring fra mig og andre der har samme ønske. Så vil jeg anbefale dig mit 5 ugers onlineforløb. Klik her for at læse mere <3 Og bare rolig, man skal hverken spise vegansk eller være veganer for at være med, forløbet tager udgangspunkt i dig og hvor du gerne vil hen.

LÆS MERE HER

Kram Freja

Du kan følge mig på facebook og på instagram
Skriv dig op til mit episke NYHEDSBREV